16 Nisan 2008 Çarşamba

Müslüman Londra

Bu yazı için önce aşağıdaki linkteki yazıyı okumanız gerek.
Sonra bazı başlıkları karşı yönden ele alacağım. Bir yarı cevap yazısı yani bu.

http://www.timeout.com/london/features/2993.html

Public health: İslam temizliği emrediyor kağıt üzerinde ama takipçileri temiz mi? Arap emirliklerinin turistik mekanlarını uzakdoğudan getirilmiş yarı köle gibi çalışan işçiler temizlese de Pakistan'a giden herkes her yerden pisliğin nasıl fişkırdığını anlatıyor. Keza Kuzey Afrika ülkeleri. Sorun sadece maddi imkansızlık değil, Türkiye'de de kıta Avrupasında da İngiltere'de de gördüm, islamı öne çıkaran memleketlerin insanları fiiliyatta temizliğe daha az özen gösteriyor.
Alkolü yasaklamak yolunda Ak Parti iktidarı da çabalıyor. Ama sorun özgür irade meselesi. (A Clockwork Orange) Konu sadece fiziksel zararsa sigarayı tamamen yasaklamak, sağlığa zararsız esrarı da serbest bırakmak gerek. Sağlığa zararsız domuz etine ne demeli?
Ecology: Komedi. Neden islam şehirlerinde park yok o zaman: Neden ben en büyük ve güzel şehiriçi parkları hristiyan Avrupa ve Amerikada gördüm. Neden benim müslüman kardeşlerim kendi zevkleri için ormanları pisletip içine ederek piknik yaparken Avrupalılar temiz temiz kullanıyor. Neden sadece ben ülkemde tarla açmak için orman yakıldığı haberlerini okuyorum? Neden son yüzyılda Türkiyenin orman miktarı azalırken Avrupanın artmış?
Education: Bir kişinin aslında bizim dini okullardakiler daha iyi demesine bağlı olarak eğitim iyiye gider demiş. Osmanlı eğitim sisteminden biliyoruz dini eğitim ne getirir. Zaten dünya bugünkü teknolojisini hep İslama borçlu..
Food: Hakkaten iyi konuya parmak basmış. Herkesi mecburi olarak Güney Asya yani Hint mutfağına talim ettirelim. Sonuçta tek İslam memleketi ora ve herkes İslama geçmeden bu leziz yemeklerin tadına varamayacağız. Tek sorun, herkes alışana kadar sokaktaki kusmukları kim temizleyecek? Ah pardon.. Pakistan gibi yapacağız, sokakta kalacaklar. Allah kerim..
Inter-faith relations: İslam sadece azınlıkta olduğu toplumlarda diğer dinlerle iyi geçinirmiş gibi yapıyor. İslamın hakim olduğu çok kutupluluğa pozitif yaklaşan bir ülke var mı? Bir İran vardı yahudilerini biraz yaşatabilen; onlar da öne Bahai'leri sonra Yezidileri temizlediler şimdilerde Yahudilere hadi bakalım demeye başladılar. Sonuçta sırayla herkes imana geliyor.
Arts: İslami sanatlar denince zaten hep aynı olay: çanak çömlek, halı kumaş ve hat yazıları. Güzel değil demiyorum cidden güzel şeyler var, sanatkarın malzeme sıradanlığının çok ötesine taşıdığı eserler var. Ama bence sanat insanda uyandırdığı duygularla değerlidir. Hiç bir kilim yada hat tablosu beni Amsterdam'da gördüğüm Picasso tablolarının yada British museum'da gördüğüm dev Asur heykellerinin uyandırdığı duyguların yanına bile götüremedi. Geçende Brüksel Botanik parkında bir dizi köylü kız heykelinde yaşam zorluğunu gördüm ve hissettim. Ama kızın göğüs yumruları belli oluyordu, oysa bizim İslami belediye başkanlarımızın sanat değerlendirmesi tükürükle oluyor, 5 tükürük almış heykellerimiz bile var.
Hala sinir olurum, tarihi ve sade ama çok güzel bir sembolü kaldırıp bir ucubeyle şehri donattılar.
Social justice: Gerçekten buna diyecek bir laf yok. Herkes fakırliği paylaşmakta eşit. Gördüğün, konuşan herkes fakir yada fakirlikten dem vuruyor, ben fakir kulunuz demek erdem sayılıyor. Diğerleri ortada görünmüyor sadece. Irak'ta Ürdün'de Yemen'de çocuklar saçları bit içinde açlıktan ilaçsızlıktan kırılıyor diplerindeki petrol zengini yapay ülkelerin dombili şeyhleri bir taraflarını altın suyuyla yıkarken hayır olsun diye İngilizlere stadyum yapıyorlar, genç Rus kızlarını fakirlikten kurtarıp çöldeki modern hayatın yaylı konforlarıyla tanıştırıyorlar. Bu arada kendi genç kızlarının erdemlerini korumayı ihmal etmiyorlar. Brunei'nin hayırsever emiri paracıklarını ve lüks hayatını İngiliz ordusuna para vererek yanıbaşındaki aç komşularından korutuyor ve böylece zavallı 18lik İngiliz delikanlıları ve Nepal gurkalarının karnından sıcak çorba geçiyor. Gözlerim yaşardı, bir ağlıyayım önce de sonra devam edeyim.
Race relations: Hakikaten de öyle. Her ırk eşittir, ama bilen bilir Araplar daha bir eşittir.

Neyse, ne bu adamın yazısı bir ciddiyetle yazılmış ne de ben cidden oturup onu çürütmeye çabaladım. Ama batı kaynaklı İslamı biraz olsun över gibi olan yazıları mal bulmuş Magribi (*) gibi arş-ı Ala'ya çıkartan kardeşlerimiz bunu ciddiye alırlarsa eğer farklı yorumları da midelerine indirebilecekler mi diye merak ettiğim için ve biraz da akşam akşam sinirimi çıkartacak yer aradığım için bu yazıyı düzmüş bulunuyorum.
Kusurumuz var, biliyorum. Affola.

(*) Bu lafı nedense pek sever İslamcı yazarlar, onun için kullandım. İslamda hiiiç ırkçılık olur mu caanım.

2 yorum:

yavasyavas dedi ki...

mehmetçim önce yazıyı oku demişsin. ne okuyayım kardeşim sen yazmışsın zaten destan.
hocam romantik söylemleri acımasız gerçekliğe çarpmışsın. biraz hınçla olmuş bu.
ben islam dünyasının içindeki bu durumun sorumlusu olarak islamı görmüyorum. eğer avrupa topraklarında hıristiyanlık değil de islam yaygın din olsaydı avrupa bu kadar ilerleyemeyecek miydi? orada dini devlet bütün bir avrupayı yüzyıllar karanlığa saplamış. buna rağmen sonra önce ekonomi sonra toplum ve din modernleşmiş.
eğer avrupa müslüman olsaydı islam da modernleşirdi bu güne kadar.

buna rağmen hıncını anlıyorum. ülkemizde hala mirastan erkeğe iki kadına bir verilmesindeki hikmeti arayanlar, hala kadının saçına kadar örtülmesini ve haremlik selamlık ayrımları överek bitiremeyenler var. hele evlenene kadar her türlü kadın erkek yakınlaşması hakkındaki görüşleri hiç gündeme getirmeyeyim.

MG dedi ki...

Yazinin butunlugu icin gerek o yazinin okunmasi.
Hizla yazdigim bir yazi bu. Ama sonunda yazdigim gibi, burada tek amac tezatlari vurgulamak. Islam'a ciddi bir analiz degil.
Hinc dersen, Islam'i insanlarin bogazlarindan zorla iteleyerek sokmak isteyenler, din gerceklerini gormeden guzel bir sey zannedenler, ne kendinlerine ne de baskalarina durust olamayanlar var. Onlardan rahatsizim. Ama hinc dogru kelime mi bilemiyorum. Avrupa / modenlesme - Islam isini baska bir yazida ele alayim.
Elimde eskiden kalan bir kac uzun yazi daha var. Onlari da aktaracagim bir ara, ondan sonra kisa gunluk tarzina donerim.