16 Nisan 2008 Çarşamba

Hot Fuzz!


Hot Fuzz (IMDB) yeni bir İngiliz polis komedisi filmi. Herkese tavsiye ederim. Uzun zamandan beri beni en çok güldüren film oldu.
Film bir İngiliz filmi ve bu olay yoğunluğundan anlaşılıyor. Sürekli Hollywood filmlerinin tek düze, basitleştirilmiş çizgisinden ve izleyicisinden zeka beklentisini çok aşağıda tutmasından yakınırım. İngiliz fimleri bu bulaşıcı hastalığın ilacı gibi.

Filmde hem Hollywood filmlerinin klişelerine hem de bilgisayar oyunlarının klişelerine dokundurma var. Hikaye oldukça yoğun, hızlı bir akışı var ve izlerken bağlantıları kurmak izlemeyi benim için daha zevkli yaptı.
Son 2 aydır Gloucestershire'de yaşamış olmam da ayrı bir ilginç nokta.

Yine bir başka İngiliz filmi beni bu kadar güldürmüştü. Amsterdam'dayken hostelde bir gece Shaun of the Dead'i izlemiştim ve çok beğenmiştim. İzlemeyenlere onu da tavsiye ederim.
Otla kafayı bulmuş bir grup İngiliz gençle izlemek onların yorumlarıyla daha da eğlenceli yapmıştı geceyi ;)

1 yorum:

yavasyavas dedi ki...

shaun of the dead çok iyiydi. ben de gül gül ölmüştüm. yalnız kafası dumanlı hazır zombi rolü yapacak bir ortamda izleseydik güzel olurmuş.